Останні новини:

04.02.2020

Чому роботодавці відмовляють претендентам через зовнішність? Що їх не влаштовує з’ясували страховики

29.01.2020

З якими хворобами і проблемами стикалися застраховані туристи на новорічних канікулах?

Новини

5 ключових ризиків для банків і страховиків. НБУ представив результати опитування про системні ризики фінансового сектора

Банки, страховики та небанківські фінансові установи поліпшили свою оцінку стану фінансового сектора. У той же час вони вважають корупцію і кіберзагрози основними факторами високого ризику. Про це свідчать результати останнього опитування про системні ризики фінансового сектора, проведеного НБУ в листопаді.

Оцінюючи стан фінансового сектора, більшість респондентів відзначили, що протягом останніх шести місяців він залишився майже без змін, а більше 40% вказали на поліпшення стану справ. У той же час опитування показало збільшення частки оптимістично налаштованих керівників, які очікують покращення стану справ у фінансовому секторі в наступні півроку.

5 основних факторів ризику для фінансового сектора
(Тих, що опинилися найзначнішими за сукупну оцінку респондентами в категоріях “дуже високий” і “високий” ризик)

1) корупція, діяльність правоохоронних органів і судової системи;
2) шахрайство і кібернетичні загрози;
3) стан захисту прав кредиторів та інвесторів;
4) політична і соціальна ситуація в Україні;
5) стан співробітництва з міжнародними фінансовими організаціями.

Цікаво, якщо порівняти з попереднім опитуванням, яке проводилося в травні 2019 року, значно зросла оцінка ризиків, пов’язаних з шахрайством і кібернетичними погрозами – раніше 54% вважали цей ризик високим або дуже високим, на сьогоднішній день – вже 70%.

До незначним факторам ризику респонденти віднесли поточну і очікувану інфляцію, можливість банкрутства або фінансових труднощів у фінансових установ, доступ до фондування, динаміку і волатильність обмінного курсу.

Опитані респонденти також відзначили, що протягом останніх шести місяців схильність до ризику їх фінустанов істотно не змінилася, хоча ризик-апетит до ризику підвищився у кожного п’ятого респондента.

Оцінки стійкості фінансового сектора до негативних шоків покращилися: 62% опитаних назвали її середньої (в травні 54%), а 19% вважають її високою (7%). 19% опитаних вважають високим рівень ризику в сфері доступу до фондування (50%), 42% – середнім (36%). Рівень ризику конкуренції на ринку фінансових послуг як дуже високий оцінюють 4% респондентів (7%), високий – 27% (11%), середній – 46% (50%). Загрози зміни вартості активів і погіршення якості застав як високі оцінив 31% опитаних (32%), середні – 62% (50%).

Опитування проводилося з 11 по 22 листопада 2019 року. Участь в ньому взяли керівники 18 банків, 6 страхових і 2 інвестиційні компанії. У вибірки не потрапили фінансові установи, в яких введені санкції. У підсумкових результатах не враховувалися розмір банку або страховика і їх частки на ринку – всі відповіді рівноцінні.

Опитування вивчає те, як найбільші банки і небанківські фінансові установи сприймають поточні і потенційні ризики для фінансового сектора, і проводиться Національним банком України двічі на рік. Його результати відображають, як топ-менеджери фінустанов оцінюють стан фінансового сектора за останні 6 місяців і чого очікують в наступні півроку. Наступне опитування про системні ризики фінсектора буде опублікований в травні 2020 року.

Представлені результати ґрунтуються на отриманих відповідях респондентів і можуть не співпадати з оцінкою ризиків фінансової системи НБУ.

Джерело: Фориншурер
URL новини: https://forinsurer.com/news/19/12/09/37490
Переклад: www.transmagistral.com.ua

DEKRA розповіла навіщо потрібен техогляд автомобіля і як це працює в цивілізованих країнах?

Згідно статистики експертної компанії DEKRA, 25% всіх ДТП в тій чи іншій мірі були обумовлені технічними несправностями які брали участь в ДТП транспортних засобів, а в 6% всіх ДТП технічна несправність була головною їх причиною.

В ЄС діє правовою базою для моніторингу технічного стану транспортних засобів в державах-членах є Директива 2014/45 ЄС від квітня 2014 року. Вона визначає мінімальні вимоги для огляду транспортних засобів в масштабах ЄС, залишаючи за державами-членами ЄС певну свободу дій. Наприклад, в Німеччині, Австрії, Польщі та Швеції транспортні засоби підлягають перевірці після перших трьох років експлуатації. У Франції, Італії, Португалії та Словенії цей період становить чотири роки.

Згідно дослідження Техаського університету, ймовірність загибелі в ДТП людей в несправному транспортному засобі в 2 рази вище, ніж в справному.

Поняття «техогляд» в сучасних реаліях уже не відображає суті нинішнього моніторингу ТС, так як по суті отримані під час перевірки дані повинні порівнюватися з даними, які були визначені виробником транспортного засобу в момент його випуску. Тому зараз замість слова техогляд все частіше застосовується поняття «перевірка технічної придатності до експлуатації».

Як техогляд проходить в Німеччині?

Перевірка технічного стану Hauptuntersuchung (HU) транспортного засобу в Німеччині була введена в 1951 році. З 2010 року HU був доповнений колтролем емісії відпрацьованих газів Abgasuntersuchung (AU), який до цього проводився окремо. Огляд транспортного засобу проходить за принципом конвеєра, коли транспортні засоби проходить перевірку на випробувальних стендах один за іншим. Отримання фактичних даних про автомобіль і порівняння з цільовими значеннями частково автоматизовано, при цьому випробування освітлювального обладнання на ряді станцій технічного контролю виконуються роботом.

HU проводиться не тільки в філіях перевіряючих організацій (DEKRA, TUV, GTU, KUS, ESP). Технічне контролери цих організацій можуть проводити HU і в автомайстерень, менеджери яких спеціально запрошують їх для інспекції автомобілів, власники яких, крім обслуговування свого авто, замовили також і HU.

В ході HU перевіряється, чи задовольняє транспортний засіб вимогам безпеки дорожнього руху та охорони навколишнього середовища. Інспектори також контролюють наявність жилетів безпеки, аптечки першої допомоги, знака аварійної зупинки і вогнегасника.

Якщо транспортний засіб не проходить HU, власник отримує список з несправностями, які необхідно усунути протягом місяця, а потім автомобіль повинен бути представлений на повторний огляд.

Прострочення з проведенням HU тягне за собою штрафи: 15 Євро за прострочення від 2 до 4 місяців, 25 євро – за прострочення від 4 до 8 місяців, і 60 євро плюс 1 штрафний бал – за прострочення понад 8 місяців.

Але найголовніша проблема для власника, який прострочив проходження HU, це не штраф, а обов’язкова страховка відповідальності, яка автоматично припиняється свою дію при прострочений HU.

Вартість техогляду варіюється від 80 до 100 євро залежно від перевіряє організації, для мотоцикла вартість HU становить близько 60 євро.

Головним доказом того, що німецька система перевірка технічної придатності працює, є те, що продають свої автомобілі автовласники вказують дату проходження останнього HU.

Найчастіше майбутнє HU є для власника мотивом для продажу авто, так як усунення виявлених в ході HU несправностей може вилитися в досить солідну суму. Такі автомобіль, як правило, потім поповнюють парки країн, де контроль технічної придатності та екологічної безпеки не є першочерговим. Дуже прикро, що серед цих країн є і Україна.

Джерело: Фориншурер
URL новини: https://forinsurer.com/news/19/11/05/37367
Переклад: www.transmagistral.com.ua

5 ознак, за якими страхові компанії можуть підозрювати клієнтів в шахрайстві

Незважаючи на зусилля, що вживаються страховим співтовариством, регіональною владою та правоохоронними органами для боротьби зі страховими аферистами, проблема страхового шахрайства продовжує залишатися актуальною і завдавати великої економічних збитків.

На думку експертів інформаційного проекту «Страхування: громадська експертиза», професійні шахраї становлять велику загрозу для ринку, ніж «побутові» шахраї. У більшості випадків вони орудують в складі ОЗГ, до лав яких вступають і законослухняні громадяни, які вирішили «побічно» взяти участь у шахрайській схемі, забувши про те, що за це передбачений реальний кримінальний строк до 10 років позбавлення волі.

Учасники ОЗГ завжди отримують більш суворе покарання на відміну від «побутових» шахраїв. Це пов’язано також і з тим, що члени ОЗУ здійснюють цілу серію злочинів, на що не зможуть зважитися «побутові» шахраї. Учасники злочинних угруповань нерідко вдаються до залучення своїх друзів, знайомих і родичів до протизаконної діяльності.

5 ознак, які дають підставу співробітникам страхових компаній підозрювати клієнтів в страховому шахрайстві:

1. Клієнт будь-якими способами намагається укласти договір страхування без попереднього огляду майна
2. Страховий випадок настає в найкоротший термін після укладення договору, особливо привертає увагу заяви на велику суму з великою шкодою
3. Простежується явна невідповідність соціального статусу страхувальника з вартістю застрахованого майна
4. Відсутні травми в учасників ДТП при значних пошкодженнях ТЗ
5. За короткий термін наступають схожі страхові випадки у одного страхувальника

Правоохоронні органи все частіше стали доповідати про розкритих випадках страхового шахрайства, вчинених злочинними угрупованнями. Що примітно – багато угруповання діяли протягом кількох років, а спіймали їх тільки зараз. Експерти пов’язують це з тим, що в даний час страхові компанії та правоохоронні органи підходять до розгляду кожної справи особливо пильно через зростання страхового шахрайства.

Джерело: Фориншурер
URL новини: https://forinsurer.com/news/19/11/20/37418
Переклад: www.transmagistral.com.ua

Страховики розповідають, чому не можна займатися самолікуванням і до чого це може привести?

За статистикою, 90% пацієнтів займаються самолікуванням, робити ж цього категорично не можна, вважають лікарі і страховики. Якщо пацієнт самостійно призначає собі і приймає лікарські препарати, заглушаючи таким чином симптоми захворювання, воно буде важко піддаватися лікуванню і може стати хронічним.

Новий Рейтинг безпеки автомобілів 2019 року від Insurance Institute for Highway Safety

Страховий інститут безпеки дорожнього руху США (Insurance Institute for Highway Safety) опублікував підсумки краш-тестів нових автомобілів 2019 року, присвоївши їм рейтинги Top Safety Pick + і Top Safety Pick.

Названі найпопулярніші технології та категорії InsurTech-стартапів

У IBM з’ясували, що 81% найуспішніших страхових компаній вже інвестували або співпрацюють з InsurTech-проектами. Серед інших учасників дослідження ця цифра сягає лише 45%. Це говорить про те, що для страхової сфери необхідні технології.